FUNKTIONÄRER

Vi är en ideell förening vilket innebär att vi alla medlemmar behöver hjälpas åt med olika sysslor för att kunna bedriva vår verksamhet och för att hålla priserna nere. Men viktigast av allt är att när vi hjälps åt tillsammans har vi roligt och får en härlig gemenskap!

Det finns många sysslor som inte kräver någon utbildning och som alla kan hjälpa till med, är du intresserad av att vidareutbilda dig inom den gren du är intresserad av finns olika typer av funktionärsutbildningar.

Att delta och hjälpa till som ny medlem är det ett bra sätt att lära känna sina klubbkamrater och kunna lära sig mer om de olika grenarna.

Fyll gärna i intresseanmälan nedan med vilka uppgifter just du kan hjälpa till med så kontaktar vi dig.

Städdagar- Vår och höst har vi städdagar på klubben, då ordnar vi med allt som behöver fixas utomhus, storstädar stugan samt äter och fikar tillsamans. Info om städdagarna finns här, kommer per mejl och läggs ut på Facebook i våra medlemsgrupper.

Gräsklippning- Våra planer behöver klippas en gång per vecka under säsong. Varje år publiceras ett gräsklippningsschema där alla medlemmar kan välja vilken vecka de kan klippa, mer info om detta hittar du här.

Köket - Vårt, Café Tassa in, behöver alltid folk som kan hjälpa till att hålla cafét öppet vid tävlingar och olika arrangemang. Kanske vår viktigaste plats om du frågar vissa. Att jobba i köket innebär att du träffar massor av folk och här gör du alla besökare glada!

Tävlingsfunktionärer - Din roll som funktionär är helt avgörande för att några tävlingar ska kunna arrangeras. För många uppgifter behövs ingen särsklid utbildning men för vissa uppgifter kräver någon sorts funktionärsutbilding. Är du intresserad att utbilda dig till någon form av funktionär kontakta klubben@haningebk.se så ordnar vi det.

Olika funktionärsuppdrag vid tävlingar:

• Skrivare vid lydnads-och brukstävlingar - Kräver inga förkunskaper mer än att man är skrivkunnig. Du går ihop med domaren och skriver domarens kommenarer och poäng, en kul uppgift där du lära dig mer om vad domarna tittar på när de dömer!
  • Skrivare rallylydnad - Skrivaren i rallylydnad ansvarar för att fylla i domarens avdrag och kommentarer i protokollen som de tävlande sedan får efter avslutad tävling. Du ska ha gått utbildning via SBK för att bli auktoriserad.
  • Tävlingsledare - Som tävlingsledare är du ansvarig för tävlingen och har gått utbildning via SBK för att bli auktoriserad.
  • Tävlingssekreterare - Tävlingssekreterarens främsta uppgift under en tävling är att ansvara för att resultatrapporteringen blir korrekt. Du ordnar ofta med protokoll och startlistor samt är med och för in resultaten i SBK Tävling. Tävlingssekreterare i bruks, lydnad och rallylydnad auktoriseras av distrikten i SBK
  • Spårläggare - Att lägga spår i skogen, våra tävlingsledare och domare hjälper dig tillrätta och visar hur det går till.
  • Figurant - Vid söktävlingar ute i skogen, våra tävlingsledare och domare hjälper dig till rätta och visar hur det går till.
  • Domare - Utbildas och auktoriseras via SBK
  • Köket - Vid tävlingar vill vi ha vårt Café Tassa in öppet så du finns alltid behov av personer som kan bemanna det
  • Utöver dessa funktioner behövs olika typer av funktionärer beroende på tävling såsom inropare, tidtagare, parkeringsvakter etc.

Här nedan kan du fylla i vad du är intresserad av att hjälpa till med.

Tack på förhand!